Myter om sökoptimering

”VI GARANTERAR FÖRSTAPLACERING”

Det är ett lockande påstående, men företag som säger så är inte seriösa. De är troligen mer intresserade av dina pengar än att faktiskt hjälpa dig. Det går inte att garantera en förstaplats, däremot finns det åtgärder för att få en så bra plats som möjligt.

“VÄLBESÖKT PLACERAS HÖGRE”

Det här är en felaktig uppfattning eftersom det är relativt enkelt att manipulera besökarantal – det vet sökmotorerna och därför värderas inte antalet besök så högt. Det är viktigare med rätt prioritering av innehållet.

“FLEST LÄNKAR ÄR BÄST”

Nej, här gäller kvalitet före kvantitet. Tre länkar från relevanta sidor, med innehåll som har eftertanke, är värda mer än 500 länkar från skräpbloggar. Använd länkar som kopplas till innehållet, som kan ge mervärde.

“ALLT INNEHÅLL ÄR BRA INNEHÅLL”

Detta är förstås inte heller sant. Precis som en vanlig besökare söker algoritmerna efter vettigt innehåll, sidan måste vara intressant och innehållet värdefullt – både för sökmotorer och besökare. Tänk efter vad du vill förmedla och fokusera på ditt budskap. Stärk din digitala kunskap – följ oss för att lära dig mer om både webb och IT!

Digitalt varumärke

Allt varumärkesarbete börjar med att förstå att det egentligen handlar om att bygga tillit och förtroende. Vi gör affärer med människor och företag vi

LÄS MER...

Hur du väljer målgrupp

Att välja målgrupp, det vill säga människor som du vill sälja till, är en del av att jobba med marknadsföring och försäljning. Vem ska

LÄS MER...

LET'S DIGIFY IT

Vi använder kakor för att du ska få den bästa upplevelsen av vår webbplats.