Grafisk profil

En grafisk profil är en del av ditt företags varumärke, som du kan läsa mer om här. Men den grafiska profilen är mer som en manual för hur logotypen ska se ut, hur den får användas samt vilka typsnitt som används, färger, former och illustrationer som ingår i all kommunikation från företaget.

För att förklara det hela lite bättre – i inlägget som handlar om vad ett varumärke är, liknas det vid att vara företagets kläder. Nu kan vi tänka oss att den grafiska profilen bestämmer hur företagets kläder ska se ut och hur de får användas. Det blir som en handbok för att säkerställa att alla klär sig lika och att ni uppfattas på samma sätt var ni än befinner er.

Vad består den grafiska profilen av?

  • Logotyp
  • Typsnitt
  • Färger
  • Former, illustrationer eller ikoner
  • Ev. bildspråk
Ett litet exempel på hur Digify ITs egen grafisk profil är uppbyggd.

Genom att samla ihop den grafiska profilen på det här sättet är det lätt för alla inom företaget att följa de regler ni sätter upp, lätt för alla att efterlikna och återskapa annonser och trycksaker i samma stil.

Digitalt varumärke

Allt varumärkesarbete börjar med att förstå att det egentligen handlar om att bygga tillit och förtroende. Vi gör affärer med människor och företag vi

LÄS MER...

Hur du väljer målgrupp

Att välja målgrupp, det vill säga människor som du vill sälja till, är en del av att jobba med marknadsföring och försäljning. Vem ska

LÄS MER...

LET'S DIGIFY IT

Vi använder kakor för att du ska få den bästa upplevelsen av vår webbplats.