Innehållsmarknadsföring

Innehållsmarknadsföring

Ett långt ord – ett stort begrepp. Innehållsmarknadsföring, eller Content Marketing som det heter på engelska, är det ord som beskriver en metod inom

LÄS MER...

Storytelling – vad är det?

Uttrycket Storytelling inom marknadsföring kommer från konceptet att berätta en historia, vilket ju hörs på namnet. Det är ett av många sätt att nå

LÄS MER...

Ett långt ord – ett stort begrepp. Innehållsmarknadsföring, eller Content Marketing som det heter på engelska, är det ord som beskriver en metod inom marknadsföring som går ut på att skapa innehåll av intresse för kunderna, publicerat på det ställe där kunderna finns, vid rätt tidpunkt och på ett sätt som når ut.

Låter det krångligt? Det behöver det inte vara. Att använda sig av innehållsmarknadsföring innebär att man försöker vara effektiv, vilket ju egentligen känns ganska logiskt. Att försöka sälja något i kanaler där ingen befinner sig är ju helt och hållet meningslöst – du vill ju nå kunderna där de finns och sälja din tjänst eller dina produkter på ett sätt som faktiskt leder till resultat.

Så lyckas man med innehållsmarknadsföring

  1. Ta reda på var dina kunder finns, t. ex. sociala medier eller i tryck
  2. Lär känna deras behov, bekymmer och intressen
  3. Forma ett budskap som är relevant för kunderna
  4. Publicera ditt budskap i rätt kanal, t. ex. i tryck, sociala medier eller radio
Citat av Content Marketing-experten och författaren Robert Rose.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

LET'S DIGIFY IT

Vi använder kakor för att du ska få den bästa upplevelsen av vår webbplats.