Sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering kommer från engelskans ”Search Engine Optimization” och förkortas SEO, ett uttryck du säkert stött på förr. Detta är ett samlingsnamn för de olika tekniker och metoder som används för att få en webbplats att synas så högt upp som möjligt på t. ex. Google.

För vad är vitsen med en webbplats om kunderna inte hittar den? Och vad är vitsen med att de hittar den om sidans innehåll och upplägg inte leder till affärer? Webbplatsens innehåll behöver vara relevant, tillgängligt och tilltalande för både kunderna och sökmotorerna.

SEO är idag en självklarhet att jobba med för att öka chanserna till bra placering i sökresultaten, så det är inte en dålig investering att lägga ner tid och energi på. Fokuserat innehåll och ord skrivna med eftertanke har större chans att ta sig igenom bruset.

Digitalt varumärke

Allt varumärkesarbete börjar med att förstå att det egentligen handlar om att bygga tillit och förtroende. Vi gör affärer med människor och företag vi

LÄS MER...

Hur du väljer målgrupp

Att välja målgrupp, det vill säga människor som du vill sälja till, är en del av att jobba med marknadsföring och försäljning. Vem ska

LÄS MER...

LET'S DIGIFY IT

Vi använder kakor för att du ska få den bästa upplevelsen av vår webbplats.